דף הבית
פורומים
חדשות
תוכן
עצומות
מדריכים
סקרים
וידאו
בלוגים
יומן
הורדות
דרושים
צור קשר
  ברוך הבא אורח, התחבר ו הצטרף עכשיו!  
   
   תפריט ניווט מהיר

הצג הכל | סגור הכל

 
   חיפוש

חיפוש מתקדם
 
   סקר מהיר
האם לרשות הטבע והגנים מותר לאכוף נסיעה בחוף תוך שהם בעצמם נוסעים שם על פי חוק אכיפה

מותר להם
אסור להם
על כל דוח שירשמו גם לעצמם



תוצאות הסקר
ארכיון סקרים

הצבעות: 148
תגובות: 0
 
   פרסום מערכת


 
כביש 6 - הכי ריבית שיש
פורסם בתאריך שלישי, 25 בנובמבר בשעה 23:43:31 על ידי admin
כביש 6

 לא פחות מ-4,000 תלונות הוגשו לוועדת ערר ב-2004 על ידי אזרחים שנסעו בכביש חוצה ישראל, לא קיבלו את החשבונות וצברו ריביות וקנסות שהוסיפו לסכום המקורי עוד אפסים רבים. פניית TheMarker לדובר חברת חוצה ישראל - הגוף הרגולטורי
המפקח על מפעילת הכביש - העלתה את התשובה: "אינני מתכוון להתערב בעניין"

אזרחים רבים שמעוניינים לקבול על הסכומים הגבוהים של הקנסות ועל הריביות, לא מודעים פעמים רבות לקיומה של ועדת הערר
תצלום:עופר וקנין
שום דבר בנסיעה הפסטורלית בכביש 6, ביום חמישי 4 באוגוסט בבוקר, לא הכין את א' לכך שניידת שירות כתומה של חברת דרך ארץ תקרא לו ברמקול לעצור בצד הדרך, ליד מחלף נתניה. א', אזרח ישר ושומר חוק, עצר בצד הדרך וחיכה בחשש לבאות. לעבר רכבו פסעו שני עובדי דרך ארץ חמושים באקדחים והסבירו לו בלי יותר מדי גינונים כי הוא חייב לכביש 2,000 6 שקל.

א' התחיל לגלגל פירושים אפשריים לתקלה. החברה שבה הוא עובד שכרה את רכביה מחברת הליסינג קאר אנד גו שפשטה את הרגל לפני חצי שנה. יכול להיות שהחשבונות שלו עבור נסיעותיו בכביש 6 נשלחו לחברת קאר אנד גו שעקב פשיטת הרגל לא ניתבה את החשבונות לחברה ששכרה ממנה את הרכב, ולכן לא התקבלו החשבונות ולא שולמו.

ואולם הסכום הגבוה של 2,000 שקל נשמע ל-א' קצת תמוה לנוכח מיעוט נסיעותיו בכביש 6. א' ביקש מעובדי דרך ארץ פלט חיובים של הרכב, שממנו למד כי גובה החוב של החברה שבה הוא עובד לכביש 6 הוא 300 שקלים שהצטברו בחצי השנה האחרונה. על החוב הזה נערמו קנסות וריביות של 1,700 שקל שהתפיחו את הסכום ל-2,000 שקל. בחישוב פשוט - ריבית שנתית של יותר מ-1,000%, שגם ברון שוק אפור חצוף במיוחד היה מתבייש לגבות.

א' ביקש מאנשי הניידת להקפיא את התשלום עד שהעניין יוברר עד תום. ואולם בקשתו לא הרשימה את אנשי כביש 6, והם הציבו בפניו שתי אפשרויות. האחת, להשאיר את הרכב במקום ולהמשיך את היום במוניות. והשנייה, לשלם במקום את הסכום, כשאמצעי התשלום העומדים לרשותו הם כרטיס אשראי או מזומן. הואיל ו-א' עמד בפתחו של יום עבודה גדוש ועמוס, הוא החליט לשלם בכרטיס האשראי הפרטי שלו ונסע משם.

איך קורה שכמה נסיעות תמימות בכביש 6 מסתיימות בקנסות של מאות ואלפי שקלים? איך קורה שחשבונות נסיעה בכביש 6 לא מגיעים ליעדם וגורמים תוך כדי כך להצטברות של קנסות וריביות נשך שגורמות מפח נפש להרבה נוסעים?

לא מתערב

פנינו לדובר חברת חוצה ישראל, הגוף הרגולטורי שמפקח על דרך ארץ, בשאלה מהו מחירון הריביות שגובה דרך ארץ על קנסות ופיגורים. הדובר השיב כי אין בכוונתו למסור לנו את המידע הזה, הואיל והוא לא מוכל להיות אחראי על גובה החיובים של דרך ארץ. כאשר שאלנו אותו האם אין זה תפקידו של גוף רגולטורי שאמור לפקח מטעם המדינה על התנהלות תקינה, הוא הסביר שאין בכוונתו להתערב בעניין.

"כביש האגרה בישראל מתנהל בשיטת 'free flow'", אומר עו"ד המתמחה בעניין. לדבריו, זו שיטה שבה כלי הרכב הנוסעים על הכביש מחויבים על ידי צילום של לוחית הזיהוי של הרכב ושליחת חשבון לכתובת בעלי הרכב. השיטה עלולה לגרום להרבה תקלות במסירת החשבונות לנוסעים ואי תשלום עקב כך. במדינות רבות יש בכניסה לכבישי האגרה קופה שהנוסעים עוברים דרכה ומשלמים.

צורת חיוב זו מסבירה את 4,000 התלונות שהוגשו לוועדת ערר ב-2004 על ידי אזרחים שנסעו בכביש 6, לא קיבלו את החשבונות וצברו ריביות וקנסות שהוסיפו לסכום המקורי עוד אפסים רבים. אזרחים רבים שמעוניינים לקבול על הסכומים הגבוהים, לא מודעים פעמים רבות לקיומה של ועדת הערר, שהיא ועדה חיצונית ובלתי תלויה. הם פונים להנהלת דרך ארץ, החברה שמפעילה את כביש 6, ומבקשים לערער. במקום להפנות את הפונים לוועדת הערר, מציעים להם בדרך ארץ לפנות לפורום החיובים - גוף פנימי של דרך ארץ - שמציע להם להוריד אחוזים ניכרים מהקנס, ולסגור את הסיפור יפה.

כוח אכיפה יוצא דופן

הואיל והפנייה לוועדת ערר מותרת עד 30 יום לאחר קבלת הקנס שבגינו רוצים לערער, הפנייה לפורום החיובים מבזבזת זמן יקר, שבסופו אין אפשרות לערער, שכן הימים עלולים לחלוף לפני שמתקבלת התשובה מפורום החיובים הפנימי. העובדה היא שהמדינה נתנה לחברה הפרטית דרך ארץ - החברה המפעילה את כביש 6 - כוח אכיפה יוצא דופן, והסמיכה בתקנות שקבעה בחוק "פיצוי והחזר הוצאות", את דרך ארץ לגבות סכומים גבוהים כל כך.

תגובת דרך ארץ: 1. על פי חוק כביש האגרה ותקנותיו, מי שחייב בגין נסיעות רכב בכביש 6 הינו הבעלים כפי שהוא רשום במשרד הרישוי. הרכב שעליו מדובר רשום על שם חברת ספלנדיד.

2. הרכב נסע על כביש 26 6 פעמים ממאי 2004. עד לספטמבר 2004 שולמו החשבוניות, ואילו חשבוניות מנובמבר 2004 ואילך לא שולמו, כשבכל התקופה הרכב ממשיך לנסוע על הכביש ולצבור חובות.

3. לחברת דרך ארץ אין מידע למי נמסר הרכב על ידי חברת ספלנדיד, אלא אם כן מתבצעת העברת בעלות במשרד הרישוי, או נפתח מנוי לכביש 6. הואיל וצעד כזה לא בוצע - החשבוניות, כפי שנדרש מאיתנו על פי חוק, נשלחות אל בעל הרכב הרשום במשרד הרישוי.

4. כדי לגבות את החובות בגין הנסיעה בכביש 6, מצאה לנכון חברת דרך ארץ לפתוח תיק הוצל"פ, ואולם הואיל וחברת ספלנדיד נמצאת בפירוק, הדרך החוקית היחידה שעמדה לרשותנו לגבות את החובות בגין נסיעות הרכב, היא אכיפתו על הכביש.

5. ב-4 באוגוסט הרכב עוכב על הכביש ובמעמד האכיפה בוצעה שיחה עם מנכ"ל החברה שבה עובד א'. התשלום במעמד האכיפה נסגר פנימית בין מנכ"ל החברה לבין א'. אנו לא כפינו על א' לשלם בכרטיס האשראי האישי שלו ואם הרכב היה מעוכב, היינו דואגים ש-א' ימשיך במונית על חשבוננו - כפי שאנו עושים במקרים כאלה. אם יש מקום לבוא בטענות, הרי שהן צריכות להיות מופנות לחברה שממנה נשכר הרכב, שכן חברה זו העמידה לרשות השוכר, בידיעה, רכב שקיימים עליו חובות.

6. בנוגע לחיובים בגין אי תשלום במועד: גובה החיובים בגין אי תשלום במועד - כמו גם אמצעי האכיפה העומדים לרשותנו - נקבעו על ידי מדינת ישראל בחוק כביש האגרה ותקנותיו. אנו פועלים על פי חוק זה. לכל לקוחותינו, ללא יוצא מן הכלל, אנו ממליצים על מסלול מנוי, שאינו כרוך בעלות או התחייבות כלשהי. המנוי משלם בהוראת קבע ובכך מפחית משמעותית את עלות הנסיעה ומבטל את הסיכוי לקנס.


מקור


 
   קישורים רלוונטיים
· עצומה נגד כביש 6
· עוד בנושא כביש 6
· חדשות מאת admin


הכתבות הנקראות ביותר בנושא כביש 6:
כביש 6 - הכי ריבית שיש

 
   דירוג כתבה
דירוג ממוצע: 0
הצבעות: 0

אנא פנה כמה שניות מזמנך והצבע לכתבה זו:

מעולה
טוב מאוד
טוב
רגיל
רע

 
   אפשרויות

 גרסת הדפסה גרסת הדפסה

 

בחר נושאים אשר קשורים לכתבה זו

כביש 6


כל הנאמר בתגובות הוא בגדר דיעות הגולשים בלבד ועל אחריותם. נא להשתמש בשפה נקיה ותרבותית.


אורחים אינם מורשים להגיב, אם ברצונכם להגיב אנא הרשמו
הליך ההרשמה הוא קצר מהיר והכי חשוב חינם
 
  
דף הבית · פורומים · בלוגים · עצומה · קח באנר · הודעות לתקשורת · קח באנר ·דרושים · אודות · תקנון
 
   
זכויות יוצרים ® 2003 "נרו יאיר" כל הזכויות שמורות.
 
Powered By PHPNuke :: Hebrew Translation & Coding By Nukeall  עיצוב תרגום וישור לעברית Neroyair & Berlo