זעזוע בבטיחות הצמיגים בישראל בחסות משרד התחבורה
תאריך: חמישי, 25 בפברואר בשעה 10:29:31
נושא: מערכת האתר


הצמיג הוא אחד האביזרים הבטיחותיים ברכב, אם לא הבטיחותי ביותר.
חשובה ביותר היא דרך הטיפול בצמיגים, תחזוקתם, בדיקתם, לחץ הניפוח, התקנתם הנכונה,איזונם, דרכי תיקונם ותאמתם לרכב.
לטיפול לא נכון בצמיג, נסיעה בלחץ ניפוח נמוך, או עם צמיג שאינו תקין עלולות להיות תוצאות הרות אסון.



יחד עם זאת, מעט תשומת לב מהנוהג ברכב עשוייה להביא להארכת חיי הצמיג ולהצלת חיי אדם. רוב בעלי הרכב אינם מודעים לכך שנסיעה עם צמיגים שלחץ הניפוח בהם נמוך, עלולה לגרום לאיבוד שליטה ברכב ולתאונת דרכים. זאת לבד מן העובדה שנסיעה בלחץ ניפוח נמוך מעלה את הבלאי בצמיגים ואת תצרוכת הדלק. בסך הכל לכאורה מדובר "בפרט קטן" - לחץ ניפוח נמוך. לפיכך, יש חשיבות רבה לבדיקת תקינות הצמיגים ולחץ הניפוח בהם.



מקור הידיעה







           [לחצו על התמונה להפעלת המצגת]









ללי בטיחות לשימוש בצמיגיםבטיחות רכב: צמיגים 

חשוב:הצמיג הוא הקשר היחיד בין הרכב שלך לכביש, ובלעדיו לא תיתכן שליטה ברכב. גם לא בכביש יבש. לכן חשוב לטפל בו ולטפחו, ואסור להתעלם ממנו. קרא סעיף זה שנית. הצמיג התקין מאפשר האצה, סטיה ובלימה תקינות. בצמיג לא-תקין כל הפעולות האלה נפגעות ואינן משקפות את רצון הנהג. התוצאה – סטיות לא רצוניות, החלקה, ובלימה לא יעילה. בכביש רטוב או משובש צמיג לא-תקין יזיק לנו עוד יותר מאשר בכביש יבש ותקין, ויחבל בפועל בשליטתנו המוחלטת ברכב. הצמיג עובד קשה מאוד במשך כל נסיעה וחיוני לוודא שהוא תקין לחלוטין, ובכל עת הוא וחבריו המותקנים איתו (וגם החילופי). לשם כך נתונות להלן כמה מצוות "עשה" ו-"אל תעשה" למען יאריכו ימי הצמיג, וגם ימיך כנהג הרכב:


עשה:                                                                                                                1. ודא שצמיגיך כולם במידה שנקבעה על ידי יצרן הרכב, ללא כל שינוי.2. ודא שלחץ האוויר בצמיג הוא לפי המלצת היצרן. בדוק אותו לעיתים תכופות על ידי מד לחץ (בתחילת נסיעה כשהצמיג קר). בדיקה חזותית של לחץ אוויר בצמיגים אינה אמינה.3. ודא תקינות חלקי הרכב המשפיעים על אורך חיי הצמיג: מתלה קדמי, בלמים, מכללי ההגה, זווית ההיגוי ובולמי זעזועים. בדוק אותם בכל טיפול ובכל מקרה של ספק.4. בדוק חזותית פני הצמיג מדי פעם, ובין היתר את מצב השחיקה, פגיעות חיצוניות וסדקים בדופן.5. ודא שעומק החריץ יותר מ-2 מ"מ. אם העומק קטן יותר (גם בחלק מן הצמיג) – החלף צמיג.6. בדוק את כל הצמיגים ואם נחוץ להחליף – החלף זוג – בשני צידי הרכב ולא באותו צד.7. ודא ששני הצמיגים שעל אותו סרן שווים במידותיהם ורצוי שיהיו זהים (יצרן,דגם).8. צמיגים חדשים מתקינים בסרן האחורי. את האחוריים הקודמים מזיזים קדימה.9. ודא שהגלגלים שבהם הותקנו צמיגים חדשים עברו "איזון גלגלים".10. קנית צמיג חדש? ודא שהמוכר נתן לך תעודת אחריות לצמיג.


אל תעשה:1. הימנע מעליה גסה על מדרכות.2. הימנע מנסיעה בדרך שבה גרוטאות, שברי זכוכיות או פסולת מתכת.3. המנע משפשוף גלגלים במדרכה (למד לחנות כהלכה בלי זה).4. אל תשכח לבדוק מפעם לפעם (לפחות אחת לחודש) את הגלגל החילופי ואת לחץ האוויר שבו.5. אזהרה !  אם אתה נוסע כשברכב מותקן גלגל חילופי שמידותיו שונות (צר יותר) – אל תיסע במהירות העולה על 80 קמ"ש.6. אל תשתמש בצמיג שגילו מעל 5 שנים. התאריך מוטבע בצמיג.7. אל תנהג כשצמיג מצמיגיך סדוק, פגום, או שיש בו יבלות בדופן הצמיג. החלף אותו מיד.8. המנע מהאצות גסות, מבלימות גסות ומהחלקות יזומות, המחבלות כולן בצמיג.

מקור: http://www.rsa.gov.il/TeachingCenter/tips/Pages/tsmigim.aspx









הכתבה באה מאתר אזהרה צרכנית
http://www.warning.org.il

הכתובת לכתבה:
http://www.warning.org.il/modules.php?name=News&file=article&sid=98