דף עסקי בפייסבוק: על מה כדאי להוציא כסף?

 

אחד הערוצים היותר יעילים לשיווק נמצא כיום בפייסבוק. הרשת החברתית שהתחילה בתור ניסוי בקולג'ים באמריקה צמחה והפכה לפלטפורמה רבת עוצמה שמחברת משתמשים על רקע חברתי ומציעה לעסקים לפרסם להם. כלי הפרסום העסקי בפייסבוק גם הגיעו לאט לאט לרמה גבוהה. מי היה מאמין שעד לפני שנים לא רבות בכלל לא היה ניתן לפתוח עמוד עסקי או לפרסם.

כיום, פייסבוק הוא חלק בלתי נפרד מכל קמפיין שיווק או כל סוג של נוכחות אינטרנטית של עסק. אין הרבה עסקים שלא היינו ממליצים להם דף עסקי בפייסבוק. מה שכן חשוב הוא להתנהל בתבונה. כיום יש הרבה מאד אפשרויות פרסום ורכישה של כל מיני שירותים מסביב לדף העסקי. במאמר הזה ננסה להבין מהם היתרונות של הפלטפורמה הזו בקונטקסט העסקי וחשוב מכל – על מה חשוב להוציא כסף ועל מה ניתן לוותר. אנחנו מקווים שהקריאה של המאמר תהפוך את השיווק שלכם ליותר חסכוני, יעיל ואפקטיבי לאור המטרות של העסק שלכם.

 

פרסום בפייסבוק, מדוע הוא כל כך יעיל?

לפני שאנחנו מגיעים להוצאות השונות שכרוכות בפרסום בפייסבוק, בואו ונבין כיצד הוא עובד ומהם היתרונות הגדולים שלו שעושים אותו לכמעט הכרחי. זה יעזור לנו להבין טוב יותר את הצרכים השונים שיבואו בהמשך. כמו כן, טוב לדעת כי ניתן לקנות לייקים לדף העסקי בפייסבוק, ועל כך נפרט בהמשך.

  • גודל ותפוצה – אחד היתרונות של פייסבוק על פני רשתות חברתיות אחרות הוא פשוט הגודל שלו מבחינת מספר משתמשים. אז נכון, יש האטה מסוימת בחדירה שלו בקרב צעירים, ועדיין התפוצה שלו היא הכי רחבה.
  • השפעה על השיח – יש שתי רשתות חברתיות שבעצם משפיעות על השיח במדינה: פייסבוק וטוויטר. מבין שתיהן, בפייסבוק ניתן להשתלב גם כעסקים ולמנף אירועים ופעילויות שונות שקורות לטובת הקמפיינים שלנו.
  • פילוח קהל – היכולת של פייסבוק להבין את קהל היעד שלכם היא לא פחות ממדהימה. לא בטוח באיזה עוד מקום תוכלו למקד פרסום לפי תחביבים, תחומי עניין, השכלה ולימודים ועוד. אז נכון, פייסבוק לא המציאו את המונח 'פילוח' אבל הביאו אותו למקום הכי רחוק שאפשר.
  • דף עסקי עצמתי – הדף העסקי והכלים הנלווים לו השתכללו לאט לאט עד שהיום הם מהווים כלי שיווק חזקים ביותר. היכולת שלכם ליצור סרטונים, גלריות או אפילו חנות עושה את העמוד העסקי שלכם למקום ששווה להשקיע בו.

עכשיו בואו נבין כיצד למנף את כל היתרונות הללו בעזרת השקעה נבונה שלכם.

 

השקעות נבונות ונבונות פחות בדף הפייסבוק העסקי שלכם

כמו כל זירת שיווק, גם בפייסבוק יש כמובן יתרון למי שמשקיע כסף. מה שחשוב להבין הוא שכסף לבד כנראה לא 'יעשה את העבודה'. חשוב גם לדעת על מה ומתי לשלם אותו.

בואו נעבור ביחד על האפשרויות שלנו בפרסום בפייסבוק ומתי להפעיל כל אחת:

  • רכישה של לייקים – ניתן לקנות לייקים לדף העסקי בפייסבוק וניתן לקנות גם לייקים לפוסטים השונים. היתרון ברכישת לייקים הוא שהדף העסקי והפרסומים שלכם נראים הרבה יותר טוב לכל מי שמגיע אליהם. יתרון משמעותי נוסף הוא שהסיכוי של הפוסט או הדף להיכנס לפיד עולה.
  • רכישה של שיתופים – שיתופים של תוכן בפייסבוק הם חשובים בכדי להפיץ את אותו תוכן הלאה גם למשתמשים שאינם קשורים ישירות אליו. לעיתים אנחנו מפרסמים תוכן שיש לו סיכוי להיהפך לוויראלי, כלומר להתפשט ברחבי הפייסבוק ואפילו הרשת בצורה ניכרת. בכדי להעלות את הסיכוי לוויראליות, אנחנו לעיתים נבצע רכישת שיתופים בצורה מושכלת.
  • קמפיין ממומן – אחד הכלים החזקים בפייסבוק הוא כמובן הפרסום הממומן. בשביל להגיע למיצוי נכון של כל שקל שמושקע, אחד הדברים שצריך להחליט כבר בהתחלה הוא סוג הקמפיין. הוא משפיע ישירות על אופן התשלום. לקמפיין חשיפה נשתמש באופציית CPM – עלות לצפייה (מחושב פר 1000 צפיות). כאן תקבלו יתרון גם ממי שרק ראה את המודעה ולא לחץ הלאה. הגדרת CPM תוביל לפרסום המודעה בצורה נכונה יותר מבחינת פייסבוק ותיתן לכם חשיפה זולה יותר פר משתמש. בקמפיינים שמכוונים להמרה, כלומר באלו שדרושה לחיצה, נשתמש בתמחור PPC. זה יבטיח לנו אופטימיזציה של הפרסום ויעילות מבחינת CTR – כלומר תכלס ההקלקות על המודעה.

זריקת כסף לפח

אם אנחנו מדברים על מה ואיפה כדאי להשקיע בפייסבוק, בואו נזכיר גם מלכודות קלאסיות שיכולות לא רק לבזבז כסף אלא אפילו להזיק לנו כעסק:

  • לחצן הBOOST NOW – פייסבוק נוהג לשים לנו כל מיני לחצנים במקומות אסטרטגים ליד או מתחת לפוסטים שלא קידמנו עדיין בממומן. הלחצנים מציעים לנו ליצור קמפיין אינסטנט ומבטיחים כל מיני הבטחות כמו "לחץ ותגיע ל20000 איש". זכרו, קמפיין ממומן יכול להיות מאד יעיל, אבל זה לא משהו שרוכשים בחופזה. לקמפיין פייסבוק ממומן עושים תוכנית מסודרת ואז מוציאים לפועל ולא לוחצים על כפתור מהאפליקציה…
  • רכישות ממקורות לא מקצועיים – רכישת לייקים או שיתופים ובכלל ניהול חשבון וקמפיין בפייסבוק עושים אצל מקצוענים. רכישות לא טובות יכולות להזיק לחשבון שלכם. יש בשוק כל מיני ספקים ולכל אחד יש את הדרך שלו להביא לכם לייקים. זכרו שהמטרה בסוף היא פרסום, תנועת גולשים ושורת רווח, לא "לייקים".

סיכום

אם אתם עדיין לא מאד פעילים בדף העסקי שלכם בפייסבוק, זה לא מאוחר להתחיל. הפלטפורמה הזו יכולה להיות מקור נהדר של חשיפה ולידים בשבילכם. זכרו שבשביל להצליח תצטרכו להשקיע בהתחלה. דבר נוסף הוא שכאן הזול הוא היקר ולהיפך. עשו לעצמכם טובה וקחו עזרה מקצועית ממישהו שחי ונושם פייסבוק וידע לעזור לכם.