איך לבחור בונה אתרים טוב?

 

ההחלטה על הקמת אתר לעסק שלנו היא קלה, מדוע לא בעצם? אתר אינטרנט יכול להביא לנו לקוחות חדשים, לשפר את המוניטין שלנו בקרב קהל היעד שלנו ולהוות פלטפורמה להפצת ידע מקצועי שקשור במוצרים או בשירותים שאנחנו מספקים.

רבים נתקעים בשלב הקמת האתר ולא מצליחים לדחוף את הפרויקט קדימה בגלל בעיה אחת ויחידה: הם לא מצליחים לבחור בונה אתרים לאתר שלהם. לעיתים הם מתלבטים בין כמה אפשרויות, לעיתים הם מחפשים תמיד מישהו 'עוד יותר טוב' ולעיתים דוחים את ההחלטה פשוט מפני שאין להם כלים בכדי לבצע החלטה שקולה.

במאמר הזה נספק לכם צ'ק ליסט מנצח לבחירה של בונה אתרים שייתן לכם תוצאה טובה. הוא מיועד לבעלי עסקים עם ניסיון אינטרנטי מגוון – מכאלו עם ניסיון מועט ועד למי שכבר ניהל אתר או שניים בחייו.

 

צ'ק ליסט לבחירת בונה אתרים

בונה אתרים טוב יהיה כזה שיעמוד בהצלחה בכל אחת מהנקודות הבאות. לטעמנו כולן חיוניות ולא ניתן להתפשר עליהן. בכדי להגיע לבונה אתרים כזה, יתכן שתצטרכו להשקיע זמן ואולי אפילו להמתין שהאדם המתאים יתפנה לפרויקט שלכם. אנחנו מאמינים שזו הדרך הנכונה ואפילו הקצרה להגיע לאתר טוב.

כמו כן, חשוב לבחור בחברת אחסון שמתאימה לאתר שלכם. לא נרחיב על הנושא, אך תוכלו לקרוא עוד בסקירה הבאה, וללמוד כיצד למצוא חברת אחסון מתאימה.

ובכן, בואו נתחיל:

יחסי אנוש

אנחנו מאמינים שאנשי מקצוע טובים הם גם כאלו שיודעים לעבוד בצוות ויש להם יכולת מעולה לתקשר. בניית אתר מהווה תהליך מורכב שיצריך הרבה התערבות שלכם בתהליך. לעיתים מגיעים לאי הסכמות שכוללים גם אנשי מקצוע נוספים כגון מעצבים או מקדמי אתרים. אותם מצבים יכולים להיות נקודות פיצוץ או הזדמנות לשינוי וצמיחה. בונה אתרים טוב הוא בהחלט גם כזה שיכול להסביר בצורה נינוחה משהו שנראה לו טריוויאלי אבל לכם הוא חדש. לחילופין, הוא צריך להיות קשוב מספיק לכם בכדי להבין עד הסוף את הצרכים הייחודיים לעסק שלכם.

 

ניסיון

יש להניח שכל בונה אתרים שתפגשו יציג בפניכם ניסיון כלשהו. איך אנחנו אומדים את הערך של הניסיון הזה? לדעתנו, מקדם אתרים טוב הוא כזה שיש לו ניסיון מגוון על פני מספר משתנים:

  • ניסיון עבודה עם לקוחות פרטיים קטנים על פרויקטים שהתחילו בקטן והגיעו להצלחה.
  • ניסיון עם חברות גדולות ומותגים מפורסמים בפרויקטים מרובי משתתפים.
  • ניסיון עבודה כשכירים במשרד פרסום או קידום אתרים.
  • התנסות בפרויקטים עצמאיים כגון אתרים אישיים, בלוגים או ערוצי יוטיוב למשל.

כאשר בונה האתרים מציג את ניסיונו, עדיף להתמקד בשניים-שלושה פרויקטים דומים לאלו שלכם ולבדוק אותם: מה היה תפקידו? האם הם היו הצלחה? האם יש לו ממליצים מהימנים מפרויקטים מצליחים?

 

מקצועיות

זו אולי הנקודה שתהיה לכם הכי קשה לבדיקה מפני שרמתו המקצועית של בונה האתרים בכל מקרה גבוהה משלכם. חלק מהאינדיקציות על מקצועיות יכולות להגיע מלקוחות לשעבר. דרך נוספת היא לבדוק באיזו סביבה מקצועית נמצא אותו בונה אתרים. הכוונה היא לבדוק את הקולגות שלו ויתר ספקי המשנה בהם הוא נעזר. האם הוא עובד עם כותבי תוכן או גרפיקאים מקצועיים או תמיד בוחר את הזולים ביותר?

המלצות

זה ישמע אולי מפתיע, אבל רוב האנשים די מחפפים בבדיקה של המלצות. מה שצריך לזכור זה שלכל בעל מקצוע יהיו כנראה לפחות כמה ממליצים שהוא יוכל להציג לפניכם. החוכמה היא לחפור ולמצוא לקוחות נוספים שלו ולהבין ממה שהם אומרים את התמונה כולה. זכרו גם שבמקרים רבים לא נוח 'ללכלך' על בעל מקצוע, בפרט אם הוא עדיין מספק שירות. חפשו את בעלי המקצוע שאנשים משתפכים במחמאות עליהם וגם שיש להם דברים פרטניים או מקרים ספציפיים לציין לטובה.

מחיר ותנאים

מה שחשוב לציין כאן הוא שמחיר גבוה איננו ערובה לאיכות. נכון, לעיתים קרובות יש אכן מתאם בין הדברים. זו גם הסיבה שמחיר גבוה גורם לנו לחפף טיפה בבדיקה מקיפה ולהגיד לעצמנו משהו כמו 'אם הוא יכול לגבות כאלו סכומים, הוא בטח טוב…'. אין טעות גדולה מזו!

לסיום, אנחנו ממליצים לכם להסתמך על הקריטריונים לעיל ולאחר מכן לקבל הצעת מחיר. מי שטוב בהחלט מגיע לו גם להתפרנס יפה אבל אל תראו במחיר גבוה אינדיקציה יחידה לאיכות!

השארת תגובה