קידום אתרים מהיר: סימני האזהרה שצריך להתייחס אליהם

קידום אתרים מהיר

האתר החדש עדיין לא מגיע למיקום טוב בתוצאות החיפוש? לחוצים לפתור זאת במהירות? הזמן שזה לוקח מפתיע אתכם לרעה? אם חשוב לכך להשיג קידום אתרים מהיר, כדאי שתכירו גם את הנורות האדומות הבאות:

ציפיות מוגזמות

"המקדם לא טוב"? "משהו לא תקין"? "ה-SEO לא עובד"? כנקודת התחלה, חשוב לקחת בחשבון שאיטיות ההתקדמות במנועי חיפוש היא לא "תקלה". ככה זה בקידום אורגני. מדובר בהשקעה לטווח ארוך, שמניבה פירות בהדרגה. מחד, אפשר לקדם אתר יחסית במהירות. אבל מאידך, יש ברוב התחומים העסקיים מתחרים רבים, שמנסים כולם להגיע לעמוד התוצאות הראשון. חלקם אף משקיעים בכך לא מעט כסף וזמן, אצל מקדמים איכותיים. במקביל, מטבע הדברים, יש רק עמוד ראשון אחד בתוצאות החיפוש. כנ"ל לגבי עמוד שני.

צעד קדימה, שניים אחורה

בנושא קידום מהיר, ישנן גם טכניקות לא בדיוק כשרות. מה שמכונה קידום שחור או Black hat SEO. גוגל מכירה את הטריקים האלה ופועלת במשך השנים כנגדן. כך שמעבר להיבט המוסרי, יש כאן פוטנציאל להועיל לכאורה בטווח הקצר, אך להזיק בטווח הארוך.

קידום אתרים

לזנק לשום מקום

קידום האתר מתבצע ביחס למילות וביטויי מפתח מבוקשים. אם אלה נפוצים ופופולאריים מאוד, התחרות לגביהם עזה במיוחד ואז לא קל להתקדם בתוצאות החיפוש. קל יותר להתקדם, גם במהירות, אם מתמקדים בנישה בה אין תחרות רבה. כזו שנמצאת במסגרת מה שמכונה "הזנב הארוך". כל זה טוב ויפה, בהתאם למידה שבה אותה נישה אכן משמעותית עבורכם ספציפית, להשגת "המרות" באתר. אחרת, תוכלו בגישה זו להתקדם במהירות הבזק, היישר לשום מקום. כלומר לראש תוצאות החיפוש, אבל באופן שיביא לאתרכם גולשים שלא תואמים למטרות העסקיות – לא מתעניינים בדיוק במוצר או בשירות שאתם מציעים, בכם כנותני שירות, ברמת המחירים בה אתם פועלים וכדומה.

כמה עולה טקסט גרוע?

קידום באמצעות תוכן, עומד כיום במרכז מאמצי קידום האתרים. כאשר מפיקים לשם כך כמות גדולה של טקסטים, הדבר יתבטא במחיר. אם מנסים להוזיל את העלות הכוללת של הטקסטים האלה, ישנה סכנה של פגיעה באיכותם, באופן שיזיק בהמשך. טקסט שכתוב או ערוך באופן רשלני, משאיר רושם גרוע. כי אם בעל מקצוע מופיע בראש התוצאות, הגולש משער שייתכן שהדבר נובע מכך שהוא בעל מקצוע בולט (בולט – לא בהכרח איכותי). אבל כאשר אותו גולש נכנס לאתר וקולט את הרישול בטקסטים, הוא יישאל עצמו ובצדק, איזו איכות עבודה אותו מקצוען יעשה עבורי, אם עבור האתר שלו עצמו הוא מאפשר חפ לפ שכזה? זו דרך בטוחה לאבד לקוחות פוטנציאליים, לטובת אתרי מתחרים, שהשכילו מעט פחות להתקמצן. כל זאת, מבלי שתהיה מודע בכלל להפסד הלקוחות המתמיד ולסיבות לכך. עוד נזכיר, שהשגת לקוחות ידועה כפעילות שדורשת הרבה יותר השקעה, משימור לקוחות קיימים. אז מוטב לעשות זאת כמו שצריך.

לסיכום

כן, כמו בכביש, גם בקידום אפשר מהר יותר. רק עשו לעצמכם טובה – ל"מהירות", הוסיפו תמיד "זהירות".

השארת תגובה