אם בעבר התנתקות מחברות תקשורת או מחברות טלוויזיה בלוויין היה כרוך בתיאומים עם טכנאי והמתנה של יום שלם לטכנאי, שיחות חוזרות ונשנות למוקדי השירות, אם בהתעלמות של חברת התקשורת פעם אחר פעם, מילוי טפסים רבים ושליחתם, חיובים מיותרים ומפח נפש באופן כללי – הרי שכיום התנתקות מחוברת תקשורת היא תהליך הרבה יותר קל וזאת בשל הצעת החוק שאושרה בשנים האחרונות על ידי הכנסת והיא חוק ה'ניתוק בקליק'.
החוק שעבר בכנסת מחייב את חברות התקשורת משמע את חברות הסלולר, חברות המספקות ערוצי לוויו וחברות הטלפונים: לנתק את הלקוחות שרוצים לבצע עזיבה לחברה אחרת באופן אוטומטי כך שלדוגמא: התנתקת מהוט, החזרת ציוד מהוט, כמו גם החזרת ציוד מחברות תקשורת אחרות – עליו לערוך תוך 3 ימי עסקים בלבד.
כיום ניתן להתנתק משלל ספקיות תקשורת בקלות, ניתן לעשות זאת דרך אתר האינטרנט של החברה, באמצעות מעבר לחברה אחרת, כאשר בזמן המעבר ינותק המנוי אוטומטית ובאמצעות החזרת ציוד הוט, יס וכל חברה אחרת אליה הייתם מחוברים.
כיצד נמנעים מ'סיוט' ההתנתקות?
על מנת שלא תעברו את כל השלבים שחברות הסלולר, הלוויין והתקשורת מנסות להעביר את הלקוחות – חשוב לבצע שיחת התנתקות על מנת לוודא שנותקתם וכי אתם לא ממשיכים לשלם אודות חודשים נוכחיים או על החודשים הבאים.
בנוסף אפשר לבצע את ההתנתקות דרך אתר חברת התקשורת או כמובן באמצעות מעבר לחברה אחרת.
חשוב בזמן התהליך לשלוח לחברה מייל דרך האתר ובו בקשת ההתנתקות, שם מלא מספר תעודת זהות ופרטים מזהים נוספים.
אם יש לכם ציוד שדורש החזרת ציוד, הוט תשלח טכנאי או נציג אשר יאסוף את הציוד ממכם בתוך שלושה ימי עסקים ובכך תהיו מנותקים.
אבל מה חוקי ההתנתקות מחייבים את חברות התקשורת?
על פי החוק עליו סיפרנו לכם בתחילה, חשוב לדעת שעל כל חברת תקשורת לנתק את הלקוחות שלה במידה והתבקשה לכך תוך 3 ימי עסקים כמו גם להגיע לאוסף ציוד.
בנוסף על החברה לנתק את הלקוח מהשירות תוך 3 ימי עסקים ולהפסיק לחייבו או שיש לזכותו על ימים שבו שילם ולא היה מנוי בחברה.
אם החברה לא מאפשרת לכם ניתוק אתכם היא ממשיכה לחייב אתכם – חשוב לפנות למשרד להגנה לצרכן ואפילו לעורך דין המומחה בעבירות מסוג זה ודרכו לדרוש החזר פלוס ריבית אודות החודשים אשר בהם חויבתם על ידי החברה.