הטיסה התעכבה ביותר מ8 שעות? מגיע לכם פיצוי

עיכוב בטיסה

כל דקה שהטיסה שלכם מתעכבת, מובילה לעיכובים בלו"ז של החופשה. תארו לעצמכם מה קורה אם הטיסה שלכם מתעכבת ביותר משמונה שעות. ובכן, מדובר בסיטואציה שאכן עשויה לקרות. מה עושים במקרה שכזה? הכנו עבורכם מאמר בנושא.

עיכובים בטיסות לחו"ל

לצערנו, עיכובים בתחבורה הציבורית מתרחשים באופן תדיר. כל מי שמשתמש בשירותי הרכבות או האוטובוסים בישראל, חווה את זה על בשרו לא פעם, ולא פעמיים. אך כשמדובר בטיסות, פנים או חוץ, זה כבר נושא אחר לגמרי, זה כבר הרבה יותר מורכב, ולכן בין אם אנחנו משתמשים בטיסות של איזי ג'ט או כל חברה אחרת, אם הטיסה מתעכבת ואינה יוצאת בזמן שנקבע מראש, הרי שמגיע לנו פיצוי על כך.

במאמר זה אנחנו נבחן מתי וכיצד מגיעים לנו פיצויים על טיסות שמתעכבות ומאחרות. אך לפני שנסביר, חשוב להבין למה זה ככה, מדוע מגיעים לנו פיצויים במקרה כזה ולא במקרים אחרים. חשוב לציין, שמדובר במשהו כללי, רחב, לא נקודתי ולא רק אם מדובר בחברה כזו או אחרת, אלא בכל חברת תעופה.

עיכוב בטיסה

מדוע מגיע לנו פיצוי על עיכוב או איחור?

ההסבר הוא מאוד פשוט, ברגע שאנחנו נרשמים לטיסה בשעה מסוימת, אז מן הסתם, כל שאר הדברים שקשורים לחופשה שלנו, מושפעים משעת הטיסה, לרבות ההסעה משדה התעופה אל המלון והאטרקציות שתוכננו ליום הראשון של הטיול. אם הטיסה שלנו מתעכבת, אז אנחנו נדרשים להתמודד עם בעיות בהמשך, בין אם מדובר בטיסות נוספות, בתי מלון וכדומה. על כן מגיע לנו פיצוי מסוים.

מעבר לכך, אנחנו משלמים הרבה מאוד כסף על הטיסה ואנחנו מצפים שהיא תצא בזמן ושאנחנו לא נתעכב בשדה התעופה, זה חלק בלתי נפרד מהשירות שאנחנו אמורים לקבל מחברת התעופה והיא צריכה להיערך לכך בהתאם.

באילו מצבים מגיע לנו פיצוי ובאילו לא?

לא בכל מצב אנחנו מקבלים פיצוי. יש מצבים בהם החוק מאפשר לחברות התעופה להימנע מתשלום או מתן פיצוי, ויש מקרים בהם חברות התעופה לא מחויבות לשלם לנו פיצוי כספי, אלא יכולות לספק לנו פיצוי אחר.

על פי החוק, עד שעתיים איחור, החברה לא מחויבת לספק לנו פיצוי או כל דבר אחר. זה נחשב זמן סביר בהחלטה לעיכוב ואיחור. משעתיים ועד חמש שעות, החברה חייבת לספק לנו שירותי תקשורת וכיבוד. מאחר ואנחנו נמצאים בשדה התעופה, אנחנו מן הסתם נרצה לאכול וליצור קשר עם קרובים בשביל לעדכן אותם על מצבנו.

מחמש שעות עד שמונה שעות, אנחנו זכאים לקבל תגמול אם נחליט לא להשתמש בכרטיס וכן אנחנו נקבל מהחברה שירותי תקשורת וגם כיבוד קל. הפיצוי הכספי על פי החוק ניתן במקרים של שמונה שעות ויותר או לחלופין במקרה של ביטול טיסה. כאן צריך לסייג, שכן אם מדובר בביטול כתוצאה מכוח עליון, הרי שהחברה לא מחויבת לשלם לנו פיצוי כספי.

בדרך כלל, חברות תעופה נוהגות לשכן את הלקוחות שלהם בבתי מלון עד מועד הטיסה החלופי, יום למחרת.